משרדי הייטק בתל אביב ניצלו לאחרונה את כל היתרונות של הברקה קריסטלית כדי לחדש את הרצפה ללא צורך בשיפוץ. הברקה מן הסוג הזה מתבצעת בצורה פשוטה ומלבד משרדים היא מתאימה גם לבעלי בתים ודירות. ההברקה היא חלק מתהליך לחידוש מרצפות עם שורשים בשנות ה-60 של המאה הקודמת, אולם כעת היא נשענת על חידושים טכנולוגיים. ההברקה עושה שימוש בכימיקלים מיוחדים לחידוש מרצפות. הכימיקלים חודרים אל המרצפות ועוזרים להסיר מהם את כל האבק, הלכלוך והנזקים. הברקה היא שיטה יעילה לחידוש הרצפה וגם לשיפור העמידות שלה. זו השקעה משתלמת בטווח הקצר והארוך וכיום יש משרדים בכל רחבי הארץ המיישמים אותה.

הברקה קריסטלית מעניקה לרצפת המשרדים מראה רענן, רטוב, נקי ואסתטי. היא אידיאלית עבור לובי הכניסה או איזור ההמתנה של הלקוחות, מתאימה גם למקומות בהם יש תנועה ערה ויכולה לשפר את המראה החיצוני של המשרד. ההברקה מבוצעת בשלבים והיא דורשת הקצאה של מספר ימים עד השלמת הטיפול, אולם במשרדי הייטק זה תמיד עדיף על פני שיפוץ כללי.

מה התוצאות של הברקה קריסטלית?

במשרד התל אביבי בו חידשו את הרצפה בעזרת הברקה יעילה וללא שיפוץ כלל רואים היטב את התוצאות:

א. ברק – המאפיין בולט ביותר של ההברקה הוא כמובן הברק הניתן לרצפה. אי אפשר להשיג רמה דומה של ברק בעזרת פתרונות ניקיון אחרים. ההברקה מדגישה את הייחודיות של הרצפה והיא משנה לחלוטין את האופי של המשרד. עובדים שנכנסו למשרד כאשר ההחלקה הסתיימה היו בטוחים כי הריצוף הוחלף לחלוטין. רצפה מבריקה משפרת את המוטיבציה של העובדים ומראה להם את רמת ההשקעה מצד המנהלים הבכירים.

ב. חיסכון בהוצאות – שיפוץ כללי של משרדים עלול להסתיים בהוצאות לא צפויות של מאות אלפי שקלים. לעומת זאת, הברקה היא פתרון המיושם בקלות, במהירות ובמחירים נוחים. כל בעל משרד יכול לקבל הצעת מחיר מסודרת על פתרונות הברקה מגוונים. ההברקה מותאמת לצרכי הלקוח והשירות כולל ניקיון, סידור רהיטים וחזרה לשגרה.

ג. עמידות וזיגוג – הברקה ברמה גבוהה מבוצעת עם סוגים שונים של חומרי זיגוג. המטרה היא לשלב כל חומר בשלב אחר של ההברקה וכך לקבל את המראה האסתטי הרצוי. במקביל, חומרי הזיגוג משפרים את העמידות של הריצוף. החומר מרוסס על הרצפה במהלך ההברקה והוא עובר עיבוד על ידי מכונת פוליש וצמר פלדה. פעולות אלו מחממות את המשטח ועוזרות לחומר להיספג בתוכו עד קבלת עמידות אופטימאלית. מעבר לכך, עם סיום העבודה נהנו בעלי המשרד מיישום שכבת הגנה נוספת. שכבה זו נותנת אחידות למשטח ומבטיח שמירה על הברק לאורך זמן.

האם יש חסרונות לתהליכי הברקה קריסטלית?

במשרדים בהם מתייעצים עם אנשי מקצוע לגבי הברקה או ניקיון רצפות אין סיבה לסבול מחסרונות. מצד שני, יש הרבה בעלי משרדים הפועלים בפזיזות ולכן סובלים מתופעות לוואי. רצפה שעוברת תהליך קריסטלי מכל סוג צריכה בראש ובראשונה להיות מתוחזקת בהתאם. התחזוקה תלויה בשימוש במשמר קריסטלי ובסוג האבן. בעלי משרד שלא נערכים בצורה נכונה או לא מיישמים את המלצות אנשי המקצוע עלולים לגרור נזקים בלתי הפיכים לריצוף.

לסיכום, היום יודעים בעלי משרדים שיש תחליף לשיפוץ כללי של רצפה. הברקה קריסטלית עוזרת לחדש את הרצפה והיא מתאימה לעסקים, משרדים, חנויות, מפעלים, חברות וארגונים בכל התחומים. עלות ההברקה נמוכה ביחס לאלטרנטיבות, היא מציעה יתרונות רבים וניתן ליישם אותה על ידי אנשי מקצוע מנוסים.

בחסות חברת מ.ש.א.פ. – שירותי ניקיון ואחזקת מבנים בע"מ, חברת ניקיון בחיפה