אתם אוהבים לטייל, ללכת בשבילים ארוכים ומסובכים, אתם מכירים כל צמח ועץ בארץ ישראל, יודעים בדיוק מתי יש נדידת ציפורים ומאיזה סוג הן, כבר הייתם בכל אגם, נחל ונהר, ואת כל זה עשיתם כשהייתם צעירים ונסעתם לטייל עם החבר'ה או שהקמתם משפחה והייתם נוסעים עם הילדים לטייל בשבתות.

עכשיו זה הזמן לקחת את המקצוע שלכם צעד קדימה. באמצעות קורס הכשרת מדריכי תו תקן, תוכלו להפוך את ההנאה שלכם מטיולים ברחבי הארץ למקצוע. לא הרבה אנשים זוכים להפוך תחביב למקצוע, וכשיש אפשרות וזה קורה, אין דבר מהנה ומענג יותר מזה. זה הזמן להפוך ממורי דרך למדריכי טיולים.

חשוב להבהיר, קורס הכשרת מדריכי תו תקן, קורס שמסמיך מורי דרך למדריכי טיולים, מתאים לכל אחד. אם אתם מורי דרך ורוצים להיות מדריכי טיולים, אתם יכולים להירשם לקורס זה. אתם לא צריכים להיות בגיל מסוים או עם ותק מסוים. כל מה שאתם צריכים זה פשוט לרצות ללמוד ולגלות עוד על הדרכת טיולים בארץ.

מה לומדים במסגרת הקורס

הלימודים במסגרת קורס מדריכי תו תקן, מתחלקים למספר חלקים: בחלק המעשי, ישנים בשטח, עוברים סדנאות ניווט, מחנאות ומיומנויות פעולה בתנאי שטח. זה חשוב על מנת שתוכלו לדעת כיצד להתנהג עם תלמידים ומטיילים כשאתם נמצאים בשטח בכלל או בתנאי חירום.

החלק השני הוא תיאורטי, ומתעסק בכל הקשור להכרת נהלים פדגוגיים, וכן יצירת מערכות לימוד להדרכת תלמידים מגילאים שונים. מאחר וסביר להניח שאינכם יוצאי מערכת החינוך, אזי שיש חשיבות עצומה לכך שתלמדו להפיק תוכניות לימוד שונות לתלמידים.

בחלק השלישי אתם תלמדו על כל נהלי הבטיחות במערכת החינוך. חלק זה הוא מהותי, מאחר ואתם תעבדו, בין היתר, עם תלמידים מגילאים שונים, עליכם לדעת בדיוק באילו כללי בטיחות לנקוט במשך שהותכם עמהם, וכיצד לשמור על בטיחותם וביטחונם.

כיצד ניתן להתקבל לקורס תו תקן

ישנן מספר דרישות קבלה לקורס תו תקן שמסמיך מדריכי טיולים. ראשית, יש להחזיק רישיון מורה דרך. הרישיון מן הסתם צריך להיות בתוקף.

שנית, יש לעבור קורס עזרה ראשונה במד"א וכן להחזיק אישור רפואי שמתיר לכם לעבוד כמדריכים.

שלוש, יש להחזיק אישור ממשטרת ישראל שאין שום מניעה מצידכם לעבוד עם בני נוער.

מי שמסיים את הקורס יקבל תעודת מדריך טיולים ארצי מטעם משרד החינוך.

חשוב להבהיר, כל מי שנרשם לקורס תו תקן וירצה להפוך את התחביב שלו כמורה דרך למורה טיולים, יוכל למצוא עבודה במגוון מקומות, החל ממערכת החינוך, תנועות נוער, חברות טיולים ועוד. כמו כן הוא יוכל להיות מדריך טיולים עצמאי, שעובד עם מספר חברות במקביל או לחילופין שמארגן טיולים לילדים ונוער בעצמו.

אפשר להניח שאם אהבתם להיות מורי דרך, ואתם אוהבים לעבוד עם ילדים ובני נוער, אתם תוכלו ליהנות ולהפיק את המיטב מעבודתכם כמדריכי טיולים.