ישראל היא מדינה שהסיכוי שתמצאו בה בית ללא מזגן הוא קלוש מאוד. הקיץ חם מאוד וגם בעונות המעבר בלא מעט בתים עושים בו שימוש. בניגוד לעבר, המזגנים היום מחזיקים הרבה יותר זמן והם גם חסכוניים בחשמל. ובכל זאת, טעות שנובעת מהתקנה לא נכונה, עלולה להיות הגורם שיביא לתקלה או לבזבוז כסף. לכן, רגע לפני שאתם מתקינים מזגן, כדאי לבחור טכנאי מזגנים איכותי כמו גם לקחת את כל הגורמים שיובילו בחשבון להתקנה יעילה. אגב לא לכל טכנאי אכפת מהגורמים הללו ולכן האחריות היא קודם כל על הלקוח לדאוג לעצמו.

בטיחות

הדבר החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון כאשר מזמינים טכנאי מזגנים הוא הבטיחות. כאמור לא לכל טכנאי זה חשוב. לפעמים הם רוצים לחסוך זמן וכסף וזאת הסיבה שתראו 2-3 יחידות על תושבת אחת לפעמים. זוהי התקנה לא בטיחותית. הזמנתם כמה מזגנים, כל אחת מהם אמור להיות על תושבת משלו. כמה מזגנים על תושבת אחת עלולים להביא לקריסה. כמו כן, גם לשיטת ההתקנה ישנה חשיבות רבה. כאשר מדובר בקיר מוצק אפשר להתקין את היחידה החיצונית כמו תמונה. אבל כאשר מדובר בקיר שאפשר לקדוח דרכו בקלות, כלומר קיר לבנים, הוא חייב חיזוק ברגים מצד השני. הדרך הכי בטוח להתקין מזגן היא לעשות התקנה על הרצפה (על גומיות למניעת רעש) או על הגג.

יעילות

אפשר השתמש במזגן אחד גם בכדי למזג שני חללים סמוכים. כדי להשיג מטרה זו יש לבחור במיקום יעיל להתקנת היחידה הפנימים. יש לוודא שאין גורמים חוסמים כמו גם לבחור במזגן עם מספיק כוחות סוס. במקרים רבים זוהי דרך זולה יותר מאשר התקנת מזגן מיני מרכזי. עוד אופציה היא להתקין 2 מזגנים קטנים. אחד בכל חדר.

בריאות

המזגן הוא אינו מאוורר, הוא לא נועד לצנן את הגוף אלא את חלל החדר. לכן לא כדאי להתקין אותו מול פינת עבודה או פינת אוכל. אחרת הוא עלול לגרום לבעיות הבאות:

  1. יובש בעיניים – אם תשבו ישירות מול המזגן, זאת התופעה שתיגרם.
  2. שרירים תפוסים – עם המזגן נושב לכם על הגב, יכול להיות שייתפס לכם הגב יום לאחר מכן.

 

אל תהססו להתייעץ עם טכנאי מזגנים ומומחים במיזוג אוויר במקרה ואתם לא מצליחים להגיע להחלטה עוד לפני קניית המזגן.