התהליך של עיצוב הבית הוא תהליך מורכב ומאתגר אבל גם מהנה ומספק. את התהליך הזה אתם רוצים לעבור כשאתם בטוחים בכל מהלך שאתם מבצעים ובכל החלטה שאתם מקבלים, ולשם כך יהיה עליכם לקבל את ההחלטות האלה עמוק מבפנים. זאת מבלי לגרוע מהצורך הקריטי בכך שהתהליך כולו ילווה על ידי איש מקצוע שיוודא שכל מהלך שאתם מבצעים עולה בקנה אחד עם עקרונות העיצוב המקצועיים. המשמעות של הדברים היא שאתם אינכם יכולים לעצב את הבית על פי מצב רוח חולף או על פי מה שראיתם אצל החברים, בני המשפחה או במשרד בו אתם עובדים.

בית הוא לא משרד, גם לא בעניין העיצוב

כך למשל, ייתכן שאתם עובדים במשרד מכובד המעוצב בסגנון עיצוב מודרני, נקי, אחיד, הומוגני ומתקדם, ואתם מרגישים מאוד מוחמאים לעבוד במקום עבודה זה. יחד עם זאת, אין זה אומר שזה הוא סגנון העיצוב שמתאים לבית שלכם, למקום המגורים בו אתם רוצים לחוות אווירה שונה לחלוטין. ייתכן שביקרתם חברים והתרשמתם מאוד מאופן עיצוב הבית שלהם, אך גם במקרה זה אין זה אומר שזה הוא העיצוב המתאים לכם, וכנראה שפשוט התרשמתם מרמת העיצוב, ולאו דווקא מההתאמה שלו אליכם.

להימנע מהחלטות על פי מצב רוח

הדברים נכונים גם כאשר אתם מגיעים לחנות רהיטים למשל, על מנת לבחון פריטים שונים שאתם רוצים לקנות לבית במסגרת תהליך של עיצוב הבית. ייתכן מאוד שבחנות מוצבים הפריטים בצורה מאוד אטרקטיבית עם התאורה המתאימה, והם כשלעצמם נראים מאוד מעוצבים ואפילו מרהיבים ביופיים, אך כאשר תקנו את אותו פריט ותציבו אותו בביתכם, ייתכן שהוא יראה שונה לחלוטין, לא מתאים בעליל לעיצוב הכללי, ולא משקף את האווירה שאותה אתם רוצים ליצור בביתכם.

עיצוב שבא מבפנים ומבוסס על עקרונות מקצועיים

בהתאם לכך, כל החלטת עיצוב שאתם מקבלים חייבת להתבסס על שני פרמטרים מרכזיים: העיצוב צריך להתאים לכם מבפנים, למה שאתם באמת אוהבים, לאווירה שאתם באמת מתחברים אליה ולמה שאתם באמת מחפשים, והוא צריך להיות מבוסס על כללי העיצוב המקצועיים. את שני הפרמטרים הללו יסייע לכם לפגוש איש מקצוע שיודע לנהל את תהליך העיצוב בצורה של ריקוד טנגו במהלכו הוא מאפשר לכם להביע את הרצונות שלכם, את ההעדפות שלכם והצרכים שלכם, ומביא אותם גם לידי ביטוי בצורה מובהקת, ומצד שני יודע לבלום כשצריך, לנווט, לשנות כיוון ולהסביר, על מנת שהעיצוב הסופי יראה מקצועי ומרשים.