השטיחים שלנו הם חלק חשוב מאוד בעיצוב הבית שלנו. באופן כללי, הריצוף בבית שלנו הוא חלק חשוב מאוד בעיצוב הבית ובאיכות החיים שלנו וקשה מאוד להתחרות בתחושת הביתיות והנעימות ששטיח איכותי יכול לתת לנו. חלקנו אוהבים שטיחים רגילים אותם אנחנו מניחים ואותם גם ניתן לקפל ממרכז החדר וחלק דווקא מעדיפים שטיחים מקיר לקיר. בכל מקרה, השטיח מהווה גורם מוביל לתחושה הביתית והנעימה שלנו בבית – כל עוד אנחנו שומרים עליו נקי. את החשיבות של שמירה על ניקיון השטיחים בבית שלנו צריך להסביר הן דרך המראה שלהם, והן דרך הגורם הבריאותי. שטיח נקי הוא שטיח שנראה מצוין גם לעין שלנו וגם לעין של אורח – ושטיח נקי הוא גם שטיח שלא הצטברו עליו אבק או לכלוכים אלרגניים אחרים. צירפנו כאן כמה מצוות של עשה ואל תעשה בכל הנוגע לניקיון שטיחים אפקטיבי ויעיל לבית שלכם.

לנקות לעתים קרובות

העצה הראשונה שלנו הייתה מובנת מאליה אם כולם היו מבינים בשטיחים, אבל לא כולם מקיימים אותה כמו שצריך. בשביל לשמור על הניקיון של השטיח צריך לנקות אותו לעתים קרובות. בהתאם לסוג השטיח, צריך להקפיד על שגרה של ניקיון השטיח לפחות אחת לשבוע. כשאנחנו מנקים בתדירות נמוכה יותר אנחנו מסתכנים בהצטברות של קרדית האבק או של לכלוכים מזיקים אחרים, שמורידים משמעותית את איכות החיים שלנו ואת ההנאה שלנו מהשטיח. ניקיון שטיח הוא לא פעולה שגוזלת מאתנו יותר מדי זמן – אל תתעצלו בניקיון השטיח בבית שלכם.

ניקיון שטיחים לא מתחיל ונגמר בשואב אבק

חלק גדול מהאנשים שניגשים לנקות שטיח פשוט מעבירים עליו את שואב האבק הביתי שלהם עם מברשת השטיחים, ומרגישים לכאורה כאילו הם סיימו את מלאכתם וניקו את השטיח בצורה יסודית ומקיפה. זוהי טעות. השימוש של מנקים מקצועיים בחומרים שונים ובאמצעים מתקדמים יותר לניקיון השטיחים הוא לא שימוש מקרי – הוא נעשה מאחר ובשביל לנקות את השטיח ביסודיות, כך שלא יישאר עליו שום שריד נראה או בלתי נראה של לכלוך, צריך גם להשתמש באמצעים מתקדמים. עשו לעצמכם ולשטיח שלכם טובה וקנו את התרסיסים או התכשירים הרלוונטיים לניקיון השטיח – והשתמשו בהם בהתאם להוראות לפחות אחת לכמה שבועות. לא צריך להשתמש בהם בכל שבוע ולקנות תכשיר חדש בכל חודש – באופן שגרתי אפשר בהחלט להישאר עם שואב האבק, אבל לא להגביל את עצמנו אליו.

במקרה קיצוני – לפנות למומחים

למעט מקרים של שטיח שנקרע לחלוטין מקצה לקצה, אין שטיח שהוא חסר תקנה לחלוטין. להפך – את מרבית השטיחים ניתן לא רק להציל ממצבים קיצוניים, אלא אפילו להחזירם למראה חדש ואיכותי. גם אם השטיח שלנו קיבל נזקים מהצפה או אפילו משריפה מוגבלת – ניתן לשקם אותו ולהחזיר אותו למראה הנקי והאיכותי שלו אם רק יודעים למי לפנות. חברות ניקוי שטיחים מקצועיות יודעות לטפל בשטיחים שלנו גם במקרים הקיצוניים ביותר – של נזקי שריפה, הצפה, ואפילו קריעות מוגבלות שאותן ניתן לאחות ולתפור. המסקנה היא פשוטה – גם במצב שבו אתם חושבים שלשטיח שלכם אין תקנה, מומלץ בהחלט לפנות למומחים ולבדוק האם ניתן להציל את השטיח ולהחזיר אותו לקדמותו. בחלק ניכר מהמקרים התשובה לשאלה הזאת תפתיע אתכם.

אחת לכמה חודשים – לשלוח לניקוי מקצועי

גם אם לא קרה נזק משמעותי לשטיח – אפשר ורצוי לשלוח אותו לניקוי מקצועי אחת לכמה חודשים. ניקוי מקצועי יגיע ללכלוך שאתם לא רואים וימנע את הצטברות הלכלוך במבט קדימה – וישמור על איכות החיים והשטיח שלכם חודשים רבים קדימה.