נושא התיירות בסין הוא נושא שבעבר לא היה משמעותי. בעבר, לא הרבה אנשים היו מבקרים בסין אך בשנים האחרונות נראה שמשהו השתנה והיום ניתן לראות יותר ויותר אנשים מגיעים לטייל במדינה המסתורית הזו.

קצת על סין

סין היא אחת המדינות הגדולות בעולם, למעשה היא המדינה הרביעית בגודלה. בסין ניתן למצוא כמעט הכל, החל מערים קטנות או כפרים אותנטיים, שבטים נידחים ועד ערים גדולות וסואנות. סין היא מדינה עשירה בהיסטוריה והיא בעלת תרבות שנשמרה במשך שנים. המדינה מונה יותר מ – 1.265 מליון איש.

טיול בסין הוא חוויה מרתקת שיהיה קשה לשכוח אך הדבר החשוב ביותר שצריך לעשות לפני היציאה לטיול הוא לתכנן בצורה נכונה את הטיול על מנת לא לבזבז המון כסף וזמן וכן בכדי שהטיול יהיה הרבה יותר קל. סין היא מדינה ענקית (במיוחד בהשוואה לישראל) כך שגורם הזמן הנו משמעותי מאד, כאשר רוצים להגיע ממקום למקום חשוב לדעת כי בדרך כלל זה כרוך בשעות של נסיעה ולעתים אפילו מספר ימים.

תכנון טיול בסין

טיול בסין הוא טיול מעט שונה משאר היעדים בעולם בעיקר בגלל פערי השפה וכן בזכות בשטח הגאוגרפי העצום של סין. להלן מספר טיפים שחשוב לזכור כאשר מחליטים על טיול בסין.

  1. תכנון מראש– אחד הדברים החשובים ביותר כאשר רוצים לטייל בסין הוא לתכנן מראש את הטיול. חשוב לקרוא ולחקור מעט על המדינה, לבדוק מהם היעדים התיירותיים המומלצים, להכיר את התרבויות והמנהגים המקומיים ועוד. חשוב להכיר כמה שיותר טוב את סין על מנת להקל על עצמכם במהלך הטיול.
  1. טיול בקבוצה– אחד הדברים שהכי עזרו לתיירים להיפתח בפני סין וגרם לעליה גדולה של תיירים אליה הוא נושא הטיולים המאורגנים לסין. טיולים מאורגנים יוצאים בקבוצה מאורגנת מטעם חברת טיולים בליווי מדריך מקצועי. טיולים מסוג זה יכולים להקל בצורה משמעותית על הטיול ועל התכנון שלו.
  1. השפה הסינית-  חשוב להבין שרוב האוכלוסייה בסין לא דובר שפה נוספת, למעשה כמעט ולא ניתן למצוא משהו דובר שפה אחרת חוץ מסינית. במידה ובכל זאת מצאתם משהו דובר אנגלית יתכן שהאנגלית שלו תהיה ממש "שבורה" ויהיה ממש קשה להבינו. על מנת להתגבר על בעיה זו ניתן להכין מראש את שמות היעדים שעומדים להגיע אליהם ואפילו לכתוב אותם בשפה הסינית בעזרת תרגום אינטרנטי, כנ"ל לגבי כתובות ושמות של מלונות.
  1. זמנים בסין– הזמנים בסין שונים בצורה ומשמעותית מזמנים בישראל. בסין הכל לוקח הרבה יותר זמן בעיקר בגלל המרחקים העצומים, עומסי תנועה, תקלות שלא ניתן לצפות מראש ועוד. באופן כללי הסינים טיפה יותר אטיים מהתרבות המערבית הן בנתינת שירות, רכישת מוצרים וכדומה.

לסיכום:

טיול לסין הוא טיול מדהים, חוויה בלתי נשכחת. לטיול אפשר לצאת בקבוצה מאורגנת וגם באופן עצמאי כאשר לכל סוג טיול יש את היתרונות והחסרונות שלו. תיירים מכל העולם מגיעים לסין בכל ימות השנה, התרבות השונה, המנהגים השונים, השפה השונה ובכלל כל השוני בין סין למערב גורם סקרנות רבה בקרב תיירים בכל העולם.