תוספי תזונה לספורטאים הם חלק אינטגרלי מהתפריט המומלץ לכל ספורטאי. בכתבה הבאה על סוגי תוספי התזונה לספורטאים ועל הצורך בהם.

תוספי תזונה לספורטאים – הצורך

תוספי מזון לספורטאיםתוספי מזון לספורטאים משמשים כמערך תמיכה לגופו של הספורטאי. הפעילות הגופנית המאומצת בה עוסקים הספורטאים מעמידה את רקמת השריר של המתאמן בסכנת פירוק ועשויה להוביל ליצירת מחסור תזונתי. תוספי תזונה לספורטאים מבוססים על מכלול הרכיבים החיוניים לגופו של הספורטאי, ומטרתם למנוע נזק לרקמת השריר. תוספי תזונה אחרים לספורטאים מיועדים להגברת רמות האנרגיה, וכפועל יוצא מכך – לשיפור ביצועי הספורט של המתאמן. שימוש בתוספי תזונה לספורטאים מאפשר למתאמן לקבל את כל בסיסי התזונה החיוניים לגופו מבלי לצרוך מרכיבי לוואי שאינם רצויים, כמו פחמימות ושומנים, ועל כן, הם מהווים אופציה מועדפת.

תוספי תזונה לספורטאים – התוספים הפופולאריים

1. אבקת חלבון: אבקת חלבון הינה תוסף תזונה המבוסס על חלבונים. רבות מאבקות החלבון מורכבות מחלבון מי גבינה. חלבון מי גבינה מתאפיין בכושר ספיגה מהיר במיוחד, והוא מעניק לשרירים אספקה מידית ומהירה של חומצות אמינו מיד עם צריכתו. סוג אחר של אבקת חלבון מכיל חלבון קאזין, אשר נחשב לאיטי יחסית לעיכול, ואשר מספק לשרירים טפטוף איטי ויציב של חומצות אמינו לאורך זמן. תחת הקטגוריה של חלבון מי גבינה וחלבון קאזין קיימים סוגי משנה הנגזרים מטכנולוגיות הפקה שונות ונבדלים ברמת האיכות, כמו חלבון קאזין מבודד, ועוד. קיימות בשוק אבקות חלבון רבות אשר משלבות בתוכן את המעלות של חלבון מי גבינה, לצד המעלות של חלבון קאזין, ובכך הופכות את אבקת החלבון למוצר דו תכליתי אשר מסייע להתאוששות מידית של רקמת השריר לאחר האימון, ובמקביל, מעניק לשרירי הספורטאי תמיכה בשעות המנוחה ולאורך שנת הלילה.

2. גיינר: גיינר הינו אבקה המורכבת מחלבונים ומפחמימות, והן מעודדות עלייה במסה. היתרון של גיינר נעוץ בעובדה שהוא מכיל את כל את מכלול הרכיבים הדרושים לעלייה במסה, כמו וויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו, ואיננו מכיל רכיבים מזיקים כמו שומנים וקלוריות שאינם רצויים. חשוב מאוד להקפיד על התאמה מלאה בין סוג הגיינר הנבחר לבין סוג חילוף החומרים של הספורטאי.

3. שיפור ביצועים: קיים היצע רב של תוספי תזונה לספורטאים המיועדים לשיפור ביצועים. בין היתר, מוצעים משפרי ביצועים כמו משקאות איזוטוניים, חטיפי אנרגיה שונים, ועוד.

4. וויטמינים ומינרלים: וויטמינים ומינרלים חשובים ביותר להגנה על גופו של הספורטאי ומומלץ להקפיד על נטילתם.