שנת 2015 אמנם רק התחילה, אך תצוגות האופנה ושאר ההתרחשויות של החודשים האחרונים בעולם האופנה כבר מאפשרות לצפות מה יהיו הטרנדים המובילים ובעיקר הגוונים הפופולאריים בעולם האיפור בשנה הקרובה. נראה כמובן כי הטרנדים החמים של החורף הנמצא בשיאו ימשיכו ללות אותנו גם בחודשים הקרובים שעד בוא האביב, ואילו טרנדים חדשים הנמצאים אולי בשלבים ההתחלתיים שלהם צפויים לתפוס את קדמת הבמה במהלך שנת 2015. אז מהם גווני האיפור אותם אנו צפויים לראות יותר ויותר במהלך שנת 2015?

פסטלים ואיפור עיניים מעושן – ממשיכים בפופולאריות לתוך 2015

איפור עיניים מעושן היה לאחת מתופעות האיפור הפופולאריות והבולטות ביותר של החודשים האחרונים. מגמה זו נמשכת כמובן גם לתוך שנת 2015. איפור מעושן באזור העיניים ניתן למצוא כיום לא רק אצל דוגמניות על המסלול אלא גם בכל מועדון או מסיבה בעיר. מדובר כאמור באיפור מרשים ביותר ובמראה שלא קשה במיוחד להשיג, במידה ויודעים כיצד ליצור את המראה המעושן.

בהקשר זה נציין גם את גווני הפסטלים השונים בהם נעשה שימוש נרחב במהלך השנה האחרונה, גם במקרים של איפור מעושן וגם במקרים אחרים. כמובן שגם הפסטלים השונים (ובעיקר בגוונים שונים של סגול, אפור וכד') צפויים להיות שחקנים מרכזיים בעולם האיפור של שנת 2015.

חוזרים למראה הטבעי

מגמה נוספת המסתמנת על פי תצוגות אופנה שונות היא חזרה למראה הטבעי, הכביכול "לא מאופר". מדובר באיפור בסיסי ומינימאלי, בעיקר כזה שבא להקנות לדוגמניות מראה פנים טבעי יחסית, ולכסות כמובן על פגמים בעור. באופן פרדוקסלי לעיתים נדרשת עבודה רבה יחסית על מנת להגיע למראה טבעי ו"רגיל" אך גם אסתטי לחלוטין, וייתכן כי נראה את הטרנד הזה זולג מתצוגות האופנה האקסקלוסיביות לציבור הרחב. המראה הטבעי מתקשר גם למגמות נרחבות נוספות העוברות על הציבור במדינות המערב, ובמיוחד בישראל, דוגמת המעבר לתזונה נקייה, טבעית ובריאה יותר, המודעות הנרחבת לנושאים דוגמת אקולוגיה, טבעונות, מוצרים אורגניים ועוד. כל זה משתלב היטב עם הרעיון של מראה אופנתי טבעי יחסית, ושימוש באיפור בעיקר לטשטוש פגמים ויצירת מראה חינני אך מינימליסטי.

ובניגוד גמור – גוונים וורודים ואדומים חזקים

טרנד נוסף, ואף מנוגד במידת מה למראה הטבעי עליו דיברנו, הוא שימוש בגוונים וורודים ואדומים עמוקים, כאלו המייצרים מראה מעט "בובתי" ואף מעבר לכך. שימוש בליפסטיקים בגוונים אדומים עמוקים המרמזים על שפתיים ששתו זה עתה יין אדום משובח, סומק ורדרד בולט ללחיים וכד'. ייתכן כי שנת 2015 תהיה השנה של הוורודים והאדומים, אך לא בהכרח בהקשר של מראה תמים, צעיר וילדותי. יותר בכיוון הנועז והעמוק, אולי על גבול טרנד המראה העתידני. ייתכן כי המגמה תהיה לכיוון הגוונים העמוקים והחזקים יותר, אך רק הזמן יספק את התשובה האמיתית…