אם אתם אוהבים לאפות מאפים ביתיים בדגש על פיצה, אפילו אם אין לכם טאבון ביתי, כדאי מאוד שתרכשו אבן שמוט. למה ומה בדיוק עושה האבן הזאת? כאן תמצאו את כל התשובות.

אפייה כמו שאפייה צריכה להיות

אפייה היא אמנות לכל דבר. יש אנשים שמתחברים אליה וכל יום יש להם משהו אחר בתנור, ויש כאלה שמעדיפים שאחרים יאפו בשבילם. אם אתם נמנים על הסוג הראשון של האנשים, והתנור שלכם עובד שעות נוספות, ואם פיצה היא אחד המאפים שאתם אוהבים לאפות – כדאי שתכירו את הגאדג'ט המושלם עבורכם – אבני שמוט.

מהן אבני שמוט?

אבן שמוט היא אבן סינתטית העשויה מחומר קרמי שמורכב מאלומינה וסיליקה או מאלומינה וברזל. תהליך הייצור של אבני שמוט כולל שריפה בתנור, שהופכת אותן לעמידות בפני חום ולבעלות יכולת לאגור חום ולהעבירו במהירות החוצה. ככאלה, אבנים אלה מתאימות מאוד לשמש כמשטח לאפיית מאפים הזקוקים לחום רב כדוגמת פיצה, כמובן, ולכן אם אתם אוהבים לאפות את המאפה הטעים הזה – כדאי שתקנו לעצמכם במתנה אבן שמוט.

איך זה עובד?

פשוט מאוד! פונים לחברה המתמחה בייצור ו/או בשיווק של אבני שמוט איכותיות, בוחרים אבן שמוט בגודל של 38 X  34 ס"מ – אבן שמוט שמתאימה לאפייה בתנור ביתי. לאחר שהאבן כבר אצלכם, פועלים על פי ההנחיות הבאות:

  • מניחים את האבן בתנור כבוי כל אימת שרוצים לאפות פיצה – כשעה לפני שרוצים להכניס את הבצק.

 

  • מחממים אתהתנור לחום הגבוה ביותר שרק אפשר (בין 300 ל- 350 מעלות ברוב התנורים) ומחכים.

 

  • לאחר כשעה יש להניח את בצק הפיצה על האבן. יש לעשות זאת מאוד בזהירות, כי התנור יהיה לוהט. רצוי להיעזר בכף ארוכה ייעודית לאפיית פיצה (כזאת שיש בכל מאפייה וטאבון), ולהניח את הפיצה על נייר אפייהואז על אבן השמוט עצמה. כך, כשתניחו את הבצק על האבן – האבן כבר תהיה חמה ותעביר את החום אל הבצק במהירות הבזק. למעשה, משך האפייה כשיש לכם אבן שמוט בתנור עומד על בין 2 ל-8 דקות, והדבר מבטיח לכם שהבצק ייאפה במהירות ויהיה פריך וטעים למאכל. חשוב מאוד להיות בסביבה כשהבצק בתנור, גם כדי להשגיח שהילדים לא יפתחו את התנור הלוהט וגם כדי להשגיח שהבצק לא יישרף.

 

  • מוציאים את הפיצה – מוציאים את הפיצה מהתנור באמצעות אותה כף ייעודית ארוכה, מחכים שתתקרר קצת ואוכלים בתיאבון. את האבן יש להוציא רק אחרי מספר שעות, כשהיא קרה לגמרי, על מנת למנוע כוויות. כדי שתוכלו ליהנות ממנה גם בפעם הבאה – שטפו אותה רק במים, הניחו לה להתייבש – וזאת כל התורה.

אם תעשו את הכל על פי ההנחיות (זה קצת מורכב רק בפעם הראשונה. בפעם השנייה כבר תהיו ספצים באפיית פיצות על אבני שמוט) – תוכלו ליהנות מפיצה מדהימה בטעמה, ותוכלו לתת גם לאלה שלא אוהבים לאפות ליהנות. בהצלחה!