כיצד בוחרים משקפיים בצורה נכונה?

סביר להניח שאם נעשה סקר, אפילו מקרי בין החברים ובני המשפחה שלנו, נגלה שלמרביתם יש משקפי שמש, בין אם מדובר בגברים ובין אם מדובר בנשים.

זה לא אמור להפתיע אותנו. במדינה כמו ישראל בה יש שמש במרבית ימות השנה קשה מאוד להתנהל בלי משקפי שמש, בוודאי בזמן נהיגה, דבר שגם יכול להיות מסוכן במקרים רבים. מה עוד, שמשקפי שמש זה כבר לא פריט שאנחנו משתמשים בו רק בתור כלי עזר, אלא הוא גם פריט אופנה מאוד פופולארי. זה מאוד בולט לאור העובדה שמגוון בתי האופנה בעולם, מייצרים ומשווקים משקפי שמש בעיצובים שונים וברמה גבוהה. מה שהופך את משקפי השמש לפריט מאוד חשוב מבחינה אופנתית וכמובן פריט מאוד מושך.

ניתן למצוא משקפי שמש לגברים במגוון רחב של חנויות. לא מדובר אך ורק בחנויות אופטיקה למיניהן, אלא גם בחנויות נוספות, בין אם מדובר בחנויות אופנה ואפילו בחנויות ספורט. ההסבר הוא פשוט, אנחנו יכולים למצוא סגנונות ועיצובים שונים של משקפי שמש שמיועדים לגברים, וכל אחד יבחר את המשקפיים שמתאימות לו.

בחלק הבא של המאמר אנחנו נבחן כיצד ניתן לבחור משקפי שמש לגברים על פי פרמטרים שונים. מן הסתם, כל אחד יכול למצוא פרמטרים מסוימים שחשובים לו יותר מאחרים. צריך לומר, יש לא מעט גברים שמחזיקים יותר מזוג אחד, מסיבות שונות, בין אם זה בשביל להתאים את המשקפיים למלתחה אותה הם לובשים באותו יום, ובין אם זה בשביל שיוכלו להרכיב משקפי שמש מתאימות לסיטואציה מסוימת, ומשקפיים אחרות עבור סיטואציה אחרת.

כיצד בוחרים משקפי שמש לגברים?

הפרמטר הראשון צריך להיות גודל העדשה. הרעיון הוא שבשום צורה שהיא, קרני השמש לא יפריעו לעיניים. לכן צריך לוודא שהעדשה מכסה את כל העין. יחד עם זאת, מטעמים אסתטיים לא נרצה שהעדשה תהיה גדולה מדי ותסתיר את הפנים.

הפרמטר השני, עדשות שהן נעימות למראה ומוגנות לשימוש. כלומר, אנחנו לא נשתמש בעדשות שנשרטות מהר או עדשות שעלולות להתנפץ בקלות, אך אנחנו גם נתייחס לשאלה כיצד העדשה בנויה, על מנת שתתאים למבנה העין.

הפרמטר השלישי, אופי השימוש במשקפיים. דרך טובה להסביר זאת היא באמצעות משקפי שמש לפעילות ספורטיבית. כיום אפשר למצוא לא מעט רוכבי אופניים ורצים שמשתמשים במשקפי שמש. לא מדובר במשקפיים רגילות אלא כאלה שהעדשות עשויות פלסטיק קשיח, כמו כן, כשרוכשים משקפיים כאלה יש לשים לב, שהזיעה לא חודרת פנימה, אל תוך העין.

הפרמטר הרביעי, עיצוב. כאמור משקפיי שמש הם פריט אופנתי לכל דבר, זה אומר שצריך להקפיד שהם יתאימו לסגנון הלבוש שלנו, לדרך בה אנחנו מעצבים את המראה שלנו. בצורה כזו המשקפיים יתאימו לנו בכל פעם כשנצא מהבית ונצטרך להרכיב אותן.