חיסכון איכותי הוא יותר משמירת כסף ליום גשום

עבור מי שלא מבין בתחום דבר וחצי דבר, חסכונות הם לא יותר מאמצעי זהירות שבו אנחנו משתמשים כשאנחנו רוצים לשמור חלק מהכסף שלנו בקופה צדדית, שתיפתח לנו כעבור כמה שנים ותיתן לנו דחיפה לחשבון הבנק או אפשרות השקעה ברכישה משמעותית שלנו. עם זאת, מי שמעורה בפרטים מעט יותר מבין שהחסכונות שלנו, שהם למעשה מה שמרכיב את שוק ההון הישראלי, הם הרבה יותר מקופת חזיר שבה אנחנו שומרים את הכסף שלנו. חסכונות איכותיים שמושקעים בצורה נכונה מניבים לנו רווחים נאים מהריבית, וכך למעשה אנחנו משקיעים וחוסכים כסף ומקבלים בעבורו עוד כסף. לכן, אם זה לא המצב בחסכונות שלכם – זה הזמן לבצע שינוי.

החסכונות שלנו תקועים? זה הזמן לעשות שינוי

במידה ואתם עוקבים אחר החסכונות וההשקעות שלכם, ולא רואים את מאזן הריביות ואת חשבון הבנק שלכם מושפע לטובה בשום צורה, פירוש הדבר הוא שההשקעות שלכם מנוהלות בצורה לא נכונה. לא צריך להיות גאון גדול בשביל להשקיע את הכסף שלנו בצורה סולידית שתניב לנו רווחים קטנים ונחמדים, לא כל שכן בהשקעות עם ממד סיכון רציני יותר שסיכוי הרווח בהם גדול בצורה משמעותית בהתאם. לכן, אם הבנו שהחיסכון שלנו לא עושה את מה שהוא צריך לעשות, אנחנו צריכים לבחור מחדש בית השקעות ומנהל תיקים, ולהתחיל להניב מהכסף שלנו קצת רווח אמיתי.

כיצד נבחר בית השקעות בצורה נכונה, ובתוך כך כיצד נבחר את אפיק ההשקעות שמתאים לנו?

בחירת בית השקעות נכונה צריכה להתבצע על פי כמה וכמה פרמטרים רלוונטיים לכל בית השקעות בצורה ספציפית. הדגש הראשון הוא כמובן לבחור בבית השקעות אמין ומוכר, ולא ליפול למלכודות שרלטנים. לאחר מכן עלינו לבחון את בית ההשקעות ואת ההתמחות שלו, ולהבין האם תחום ההתמחות שלו מתאים לאפיק החיסכון שאנחנו מחפשים ולסולידיות שאנחנו רוצים בהשקעה שלנו. אם אנחנו רוצים להיכנס גם להשקעות בחו"ל, רצוי לוודא כי בית ההשקעות שלנו עובד באופן קבוע עם גורם מחו"ל בזירת ההשקעות הגלובלית. עוד דגש שכדאי לנו לבדוק הוא שבבית ההשקעות שלנו יש זירת מחקר איכותית, שיודעת למנהלי ההשקעות שלנו נתונים איכותיים וצפי אמין בדבר השקעות רווחיות. בשורה התחתונה, אנחנו פשוט צריכים לבחון את בית ההשקעות ואת הביצועים שלו בתיקים ובסיטואציות דומות לזו שלנו – ובהתאם לכך לבחור את בית ההשקעות ומנהל התיקים שלנו.

לבחור את ההשקעה הנכונה בבית ההשקעות הנכון, ולתת לכסף שלנו לעשות את שלו

ברגע שבו בחרנו את בית ההשקעות הנכון, את אפיק החיסכון הרצוי והרווחי עבורנו ואת מנהל התיקים המקצועי והאיכותי שמבצע עבורנו את ההשקעות בחכמה, אנחנו יכולים לחזור לעיסוקינו ופשוט להסתכל איך הכסף שלנו הופך לעוד כסף. אכן, מדובר בפלא פיננסי של העולם המערבי.