אם החלטתם לתור את ירושלים וסביבתה, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת תהיה ברכב, שיאפשר לצאת מגבולות העיר ולהתנייד בקלות.

ירושלים היא הררית, מה שאומר שסיורים רגליים הם עניין לא פשוט ולא קל, ומעל כל זה, הוא די מוגבל משום שיש רק טווח מאד מוגבל של דרך שאפשר לעשות בתנאים הסביבתיים שלה, לא כל שכן אם רוצים לצאת מגבולותיה. למעלה מכך, הרכב שמשמש את הדרך, מוטב שיהיה שכור ולא הרכב הפרטי, כך לא צריך יהיה לקחת את הסיכון, האם הרכב יעמוד בעליות של ירושלים או לא. השכרת רכב בירושלים היא שירות נגיש, קל ומשתלם במיוחד וזו הדרך הטובה ביותר להתנהל בעיר באמצעותה.

 

מסביב לירושלים

טיולים בירושלים וסביבתה הם שילוב מופלא של טבע ואורבניות, מים והרים, מורשת ונוף.

מעבר לעיר עצמה שבתוכה יש אין סוף דברים לראות, מסביב לירושלים תמצאו לא מעט אתרים, מקומות, טבע ומורשת.

אחד המסלולים האטרקטיביים ביותר הוא המסלול שבין ירושלים לים המלח. מעבר לכך שבסיומו של המסלול תפגשו בנקודה הנמוכה ביותר בתבל ותוכלו להנות מסגולותיו של ים המלח, בדרך לראות את מצדה, מוזיאון השומרוני הטוב ועוד מגוון של אתרים נוספים. שימו לב שהכבישים תלולים והדרך לא פשוטה. עשו אותה בעירנות מלאה ובזהירות מירבית.

בדרך לתל אביב תפגשו כמובן את לטרון, עמק איילון, מורשת הקרב שלנו בצידי הכבישים ונחל כפירה. באיזור הצפוני של ירושלים תוכלו להנות מהמון היסטוריה, ומקבר שמואל הנביא. גם חווה אקולוגית תוכלו לפגוש שם.

בדרך למבשרת תוכלו למצוא את שמורת הסטף, נחל חלילים, וכמובן שהרבה אטרקציות ממתינות לכם בעין כרם.

טיפים לטיול בטוח

הקפידו להצטייד בפוליסת ביטוח רכב ראויה, בין אם אתם עם רכב שכור ובין אם אתם עם הרכב הפרטי שלכם. ביטוח חובה הוא אמנם ברירת המחדל, אבל ביטוח מקיף הוא בהחלט ההמלצה הגורפת. אל תשכחו להתגונן מפני השמש עם מקדם הגנה וביגוד מתאים. מים ישמרו עליכם לא רק מפני התייבשות, אלא יסיעו לשמור על העירנות במהלך הנסיעה. הנסיעה בירושלים וסביבה כאמור היא לא מאד פשוטה, מדובר על סביבה הררית ודי תלולה, מה שמחייב את מלוא הערנות. חשוב מאד שתקפידו גם על אוכל וגם על הפסקות מנוחה על מנת להבטיח טיול מהנה ובעיקר בטיחותי.

בידקו את המקומות שאתם רוצים להגיע אליהם מראש, זמני פעילות, מחירים והגבלות שונות על מנת למנוע מבוכה בזמן אמת. תוכלו להעזר ברשת האינטרנט לטובת העניין.